Iskalnik pnevmatik Dealer Finder

Oznaka EU

Uredba EU o označevanju pnevmatik

Uredba (EU) št. 1222/2009 Evropskega parlamenta in Sveta zahteva, da morajo imeti vse pnevmatike, proizvedene po juniju 2012 in prodane v EU od novembra 2012 naprej, na prodajnem mestu pritrjeno oznako ali nalepko. Ta oznaka vsebuje informacije o treh pomembnih merilih, ki so podlaga za ocenjevanje učinkovitosti pnevmatik: oprijem na mokri podlagi, izkoristek goriva in zunanji hrup. Področje uporabe nove uredbe vključuje pnevmatike za osebne avtomobile, lahka gospodarska vozila in težke tovornjake.

 

Uredba EU št. 1222/2009 je bila revidirana in s 1. majem 2021 nadomeščena z Uredbo (EU) 2020/740. Od tega datuma se uporabljajo nove zahteve.

EU 2020/740

Glavne točke prilagojene Uredbe (EU) 2020/740:

1. Spremembe oblike nalepke
   (QR koda, piktogram za ledene razmere itd.)
2. Spremembe ocenjevalne lestvice
     (izkoristek goriva, oprijem na mokri podlagi, zunanji hrup).
3. Oznake so obvezne tudi za pnevmatike kategorije C3 (pnevmatike za tovornjake in avtobuse)
4. Podatki o odobrenem izdelku bodo naloženi v zbirko podatkov o izdelkih
5. Oznake bodo obvezne tudi za kategorijo obnovljenih pnevmatik
6. Informacije o kilometrini in obrabi pnevmatik bodo dodane nalepkam

Izkoristek goriva

Posodobljeni razredi glede na izkoristek goriva z »A« je najučinkovitejši, »E« pa najslabši..

Oprijem na mokri podlagi

Posodobljeni razredi oprijema na mokri podlagi, pri čemer je »A« najučinkovitejši, »E« pa najslabši..

Zunanji hrup

Klasifikacija ABC nadomešča zvočne valove.

Oprijem na snegu

Pnevmatika, ki izpolnjuje minimalne vrednosti indeksa oprijema na snegu iz Pravilnika UN/ECE št. 117, se razvrsti kot pnevmatika za uporabo v težkih snežnih razmerah..

Oprijem na ledu

Če pnevmatika izpolnjuje ustrezne minimalne vrednosti indeksa oprijema na ledu, mora biti označena kot taka.

Pnevmatike za oprijem na ledu so posebej zasnovane za cestne površine, prekrite z ledom in kompaktnim snegom, in se lahko uporabljajo le v zelo težkih podnebnih razmerah (npr. pri nizkih temperaturah). Uporaba pnevmatik za oprijem na ledu v manj težkih podnebnih razmerah (npr. v mokrih razmerah ali toplejših temperaturah) bi lahko povzročila neoptimalno delovanje, zlasti pri oprijemu na mokri podlagi, vodljivosti in obrabi.

Upoštevajte, da so dejanski prihranki goriva in varnost v cestnem prometu močno odvisni od vedenja voznikov, zlasti od naslednjega: – ekološka vožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva; – tlak v pnevmatikah je treba redno preverjati, da se optimizirata izkoristek goriva in oprijem na mokri podlagi; – vedno je treba upoštevati zavorno pot.