Iskalnik pnevmatik Dealer Finder

Nasveti za vožnjo

Kaj storiti, če ste obtičali

Ko vozilo obtiči na ledu, snegu, blatu ali mokri travi, ga je treba nežno zibati naprej in nazaj, tako da večkrat prestavite prestavno ročico s pogona na vzvratno vožnjo pri samodejnih menjalnikih ali iz vzvratne v drugo prestavo pri ročnih menjalnikih. To je treba storiti s čim manj vrtenja pnevmatik. Sila, ki jo povzroči hitro vrteča se pnevmatika, lahko povzroči eksplozijo, tako da dobesedno raztrga pnevmatiko. Nekatera vozila lahko pnevmatiko pripeljejo do te točke okvare v samo petih sekundah.


 

Uporaba rezervne pnevmatike

Veliko novejših vozil je opremljenih z začasno rezervo. Te pnevmatike so običajno veliko manjše od drugih pnevmatik na vašem vozilu. Pomembno se je zavedati, da imajo ti rezervne pnevmatike veliko več omejitev kot običajne pnevmatike, vključno s hitrostjo in priporočeno razdaljo vožnje. Nekatere rezervne pnevmatike celo zahtevajo uporabo posebnega rezervoarja za napihovanje pnevmatike.

Z rezervno pnevmatiko se morate seznaniti tako, da preberete priročnik za uporabo in boćnico na rezervni pnevmatiki. In ne pozabite, da pogosto preverjate zračni tlak rezervne pnevmatike.


 

Hidroplaning

Trije glavni dejavniki prispevajo k izgubi oprijema na mokrih cestah, znanih kot hidroplaning:

Hitrost vozila. Ko se hitrost povečuje, se oprijem na mokrem znatno zmanjša.

Nivo vode. Globlja kot je voda, prej boste izgubili oprijem, čeprav lahko tudi tanke plasti vode povzročijo izgubo oprijema, tudi pri nizkih hitrostih.

Globina tekalne plasti pnevmatike. Ko se vaše pnevmatike obrabijo, se njihova sposobnost, da se uprejo hidroplaningu, zmanjša.

Ker hidroplaning lahko povzroči popolno izgubo oprijema in nadzora vozila, morate vedno zmanjšati hitrost ob upoštevanju prometa okoli sebe.


 

Vožnja po ledu in snegu

Celoletne pnevmatike so zasnovane tako, da zagotavljajo višjo stopnjo oprijema na snegu kot pnevmatike, ki niso celoletne. Vaše pnevmatike so lahko celoletne pnevmatike, če na njih zasledite črke »M + S«, natisnjene v stransko steno blizu žleba. Te črke pomenijo »blato in sneg«, vendar pa morate zaradi razlik med ameriškimi in evropskimi predpisi, če potrebujete celoletne pnevmatike, vedno preveriti pri prodajalcu pnevmatik, ali so pnevmatike, ki ste jih izbrali, primerne. Ne zanašajte se samo na oznako »M + S«.

Tudi najboljše celoletne pnevmatike ne bodo zagotovile sprejemljive ravni oprijema, če vozite prehitro v snegu/ledu. Pri zimskih cestah morate predvideti vsaj 12-krat daljšo zavorno pot.

Namestitev zimskih pnevmatik je zelo priporočljiva, kadar so temperature pod 7 °C. Zimske pnevmatike ponujajo bistveno izboljšano zaviranje in oprijem v primerjavi z letnimi in celoletnimi pnevmatikami. Zaradi tega je v nekaterih državah njihova namestitev obvezna. Tudi če vgradnja ni obvezna, so varnostne koristi v vseh pogojih, ko je temperatura pod 7 °C, ogromne. Pri tej temperaturi zimske pnevmatike zagotavljajo boljši oprijem in oprijem na suhih in mokrih cestah ter snegu in ledu.


 

Za varno zimsko vožnjo

Namestite zimske pnevmatike.

Zmanjšajte hitrost. Tudi ugodne razmere na cesti se lahko hitro poslabšajo.

Povečajte zavorno pot – naj bo vsaj 12-krat daljša kot na suhih cestah. Morda ne boste vedno potrebovali tolikšne razdalje, toda v konkretni situaciji boste veseli, da ste vozili previdno.

Preverite stanje pnevmatik. Obrabljene pnevmatike zagotavljajo manj oprijema.